Horeca mag weer open

De restaurants, concertzalen, bioscopen en cafés mogen vanaf 1 juni weer open. We moeten ons echter passend maken in de 1,5 meter samenleving en dit brengt veel maatregelen met zich mee. Zo mogen er maar maximaal 30 mensen (inclusief personeel) in een restaurant aanwezig zijn. Dit betekend dat restaurants zeer minimale omzet kunnen maken. In dit blog behandelen we de maatregelen die ondernemers moeten nemen en hoe je als restaurant alsnog in zal moeten spelen op bezorging en afhaal.

Horeca mag weer open, maar met maatregelen

Restaurants mogen inclusief de werknemers maar 30 mensen in huis nemen. Dit betekend dat je een zeer beperkt aantal gasten in ontvangst mag nemen. Het is een lastig dilemma, omdat het wel wat omzet met zich mee zal brengen maar dit zal zeer minimaal zijn. De horeca zal massaal moeten bezig gaan met een herinrichting van hun ruimte, om zo verantwoordelijk mensen 1,5 meter uit elkaar te plaatsen. Bovendien zullen ze manieren moeten verzinnen hoe medewerkers ook ten alle tijden 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Dit wordt zeer lastig, gezien de horeca ook onder contact beroepen kan worden gerekend, omdat het onmogelijk lijkt dat collega’s 1,5 meter van elkaar én de gasten werken. Gastencontact is een zeer cruciaal onderdeel in de beleving van de gast, omdat naar een restaurant gaan draait om beleving, gastvrijheid en gezelschap/gezelligheid.

Smart distancing ipv Social distancing

Het RIVM geeft aan dat kappers en fysiotherapeuten contact beroepen zijn en dat de oplossing voor deze beroepen mondkapjes zijn. Horeca is ook zeker een contact beroep, dus het dragen van mondkapjes zou hiervoor ook een oplossing kunnen zijn om zo toch binnen de 1,5 meter te kunnen werken. Om smart distancing in werking te brengen, zal een werkprotocol moeten worden opgesteld met werkafspraken zoals het dragen van een mondkapje, vaak de handen wassen en minimaal contactmoment. Velen pretenderen dat als er geen gehoor wordt gegeven aan het feit dat werken in de horeca een contact branche is, dat de horeca een ongelofelijk harde klap gaat krijgen met tot wel 75% failliete horecabedrijven.

Horeca mag 1 juni weer open!

Bezorg en afhaal voor de omzet

Het blijft zeer belangrijk om te bezorgen en de mogelijkheid te bieden aan de consument om af te halen. Gezien het feit dat door de 1,5 meter samenleving maar weinig gasten kunnen plaatsnemen in een restaurant. Het zal nog te weinig omzet opbrengen als je de focus nu weer alleen op de gasten in het restaurant gaat leggen. Bezorgen en afhalen kan heel gemakkelijk met je eigen bestelwebsite en/of bestelapp. Het voordeel van een app en/of bestelwebsite bij ons afnemen is dat wij 0% omzetprovisie vragen. Alle omzet is helemaal voor jou en dat is hetgeen dat je nodig hebt in deze tijden. Je kunt voor meer informatie kijken op onze website en voor vragen kun je gerust contact met ons opnemen. Wij begrijpen dat het moeilijke tijden zijn en daarom denken we graag met je mee!

Volg ons!

Neem contact op

Contact
  • Banner wat is het effect van kortingscodes op de consument?

Wat is het effect van kortingscodes op de consument?

Het effect van kortingscodes op de consument Nederlanders zijn dol op korting en zijn altijd op zoek naar de allerlaagste prijs voor een item. De effecten van kortingscodes en acties zijn erg sterk. Het [...]