Nieuwe update: Welke soort bestellingen accepteer je?
Met jouw eigen bezorg app zal je veel bestellingen binnenkrijgen. We hebben nieuwe instellingen ontwikkeld waarmee je kunt beslissen welke bestellingen je accepteert. Je kunt nu een minimale bestelwaarde instellen, waardoor je jouw klanten motiveert om meer toe te voegen aan hun bestelling. Er zijn ook nieuwe opties voor ‘Bezorgbestellingen accepteren’ en ‘Afhaalbestellingen accepteren’. Lees meer over deze nieuwe opties in deze nieuwe blog die je weer helemaal op de hoogte zal stellen!
Verzend instellingen voor je bezorg app
Onder ‘Bestellingen’ kun je onder andere de verzendinstellingen wijzigen voor je bezorg app. Je kunt de prijs van de bezorging aanpassen gebaseerd op de locatie waar de bestelling moet worden afgeleverd. Je kunt dus verschillende bezorgkosten rekenen voor verschillende afstanden.
In het voorbeeld zie je dat er €0 wordt gerekend voor een bezorg afstand van 2,5 km vanaf je restaurant. Dan zie je vervolgens dat er €2,50 wordt gerekend vanaf 4 kilometer. In de bijgevoegde kaart kun je de radius van kilometers zien vanaf je restaurant. Dus de binnenste cirkel kun je zien wat de radius is van 2,5 km en de buitenste cirkel is de radius van 4 km.
Minimum bestelbedrag instellen
Je kunt een minimum bestelbedrag instellen en deze bestelwaarde kun je zelf bepalen, dus dan kun je bijvoorbeeld adverteren met ‘Gratis verzending vanaf €20!’. Dit motiveert mensen om meer aan hun bestelling toe te voegen, zodat ze de gratis verzending kunnen krijgen. Bovendien is het voor jou als restauranthouder niet waard om een bezorger voor een patatje van €2 op pad te sturen. Diegene zal dan naast zijn patatje 2 frikandellen en een broodje kroket toevoegen, zodat hij aan jouw ingestelde minimum bestelbedrag komt.
Wil jij bezorgen en/of afhalen?
Bij deze opties kun je heel gemakkelijk bepalen of jij bezorgbestellingen accepteert en/of je afhaalbestellingen acccepteert. Je kunt op de icoontjes onder de afbeeldingen eenvoudig de optie aan of uitzetten. Wil jij bezorgen of afhalen? Of ga jij liever voor beide opties?
Bonus update!
We hebben nog een nieuwe update waar onze ontwikkelaars trots op zijn!
De bovenstaande instellingen kun je vinden onder ‘Openingstijden’. Je kon de openingstijden zelf al veranderen, maar we hebben nu een zeer overzichtelijk systeem dat een mooie facelift heeft gekregen. Je kunt de tijd zorgvuldig per dag aanpassen én je kunt ook op een dag meerdere tijdslots inplannen. Je kunt op maandag bijvoorbeeld een siesta houden door in te stellen dat de openingstijden van 10:00 – 13:00 loopt en vervolgd op 17:00 – 22:00.
Openingstijden uitzonderingen & feestdagen
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen voor openingstijden, zoals de feestdagen en belangrijke gebeurtenissen. Je kunt zelf gemakkelijk een dag wijzigen en toevoegen. Dit is uiteraard direct in de app te zien, zodat je je klanten duidelijk op de hoogte houdt.