Screenshot Iphone X met pushbericht van restaurant

Pushberichten,

hoe gebruik je ze het best?

Zodra je een eigen app hebt, dan heb je gelijk een enorm interessante tool: pushberichten. Pushberichten kun je live sturen naar de consumenten en ze krijgen deze gelijk binnen via een melding op hun telefoon. Je hebt direct contact met de klant, waardoor je goede klantenbinding hebt en je kan gemakkelijk klanten binnentrekken. Maar hoe gebruik je deze pushberichten correct, zodat ze je optimaal resultaat geven?

Screenshot Iphone X met pushbericht van restaurant

Grotere interactie dan email

Houd het pushbericht eenvoudig

Let op je timing

Pushberichten zijn vooral een bekend communicatiemiddel op de mobiele telefoon. De oppoppende berichten blijken ook zeer effectief te zijn. De ratio van hoeveel het bericht wordt geopend is 50 procent groter en de klikratio is twee keer groter dan een nieuwsbrief via de email. Als er rekening wordt gehouden met de locatie van de consument is de respons zeer groot. Als de consument bijvoorbeeld rond etenstijd in het centrum is, dan kun je een pushbericht sturen om de consument naar jouw restaurant toe te trekken.

Je hebt een beperkte ruimte voor je tekst, omdat een melding slechts een klein blokje aan de bovenkant van een telefoonscherm is. Houd rekening met een ruimte voor 1 of 2 regels. Zet de ontvanger ook absoluut niet aan het denken. Zo werkt een ‘Heb jij deze week al pizza gegeten?’ niet. Eenvoudig en pakkend zou bijvoorbeeld zijn ‘Eet vanavond pizza! Onze oven staat aan voor jou!’ Om het nog berichtje nog idealer te maken, is het perfect om opvallende en bijpassende emoji’s toe te voegen.

Je kunt sneller teveel dan te weinig pushberichten sturen. Gebruikers kunnen voor je app de pushberichten handmatig uitzetten. Teveel kan namelijk al snel overweldigend en irritant overkomen. Als je de tool goed gebruikt, kunnen je pushberichten echter ook een klein cadeautje zijn. Let ook op de tijd van de dag wanneer je het pushbericht stuurt. Bijvoorbeeld: tijdens het spitsuur op een doordeweekse dag zullen veel mensen in de auto zitten en daarbij (hopelijk) niet op hun mobiele telefoon.

Volg ons

Vragen of opmerkingen?

Neem contact op